افغانستان در-حال-تبدیل-شدن-به-مرکز-بزرگ-همکاری-های-منطقه-یی-میباشد

رئیس جمهور غنی می گوید: موقعیت، آب و زمین افغانستان فرصت های اند که در صورت مدیریت درست آن ها، افغانستان می تواند به ثبات، رفاه، خودکفایی و پیشرفت برسد

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهورغنی با شماری زا جوانانی که از طریق بورسیه های تحصیلی فولبرایت در بخش های مختلف در دانشگاه های آمریکا تحصیل کرده بودند و دوباره برگشتند دیدار کرد.

نمایندگان این جوانان گفتند که 500تن از جوانان افغان که 100تن آنها را دختران تشکیل میدهند، از طریق بورسیه های تحصیلی فولبرایت در دانشگاه های مختلف آمریکا تحصیل کرده اند، آنها افزودند که این جوانان با تعهدی که در برابر مردم و کشور خویش دارند، به منظور کار به وطن برگشته اند.

آنان پیشنهاد کردند که از دانش، تجارب و ظرفیت های این جوانان در بخش های مختلف بخاطر ترقی و رفاه کشور استفاده گردد. همچنان جوانان مذکور برنامه تشویق برای کاریابی را که از سوی اداره امور راه اندازی شده است مفید دانستند و خاطر نشان کردند که از طریق این برنامه شفاف، به جوانان شایسته و مستعد زمینه های کاری فراهم گردیده است.

رئیس جمهورغنی گفت که فساد اداری در برابر دولت و ملت سازی یکی از چالش های بوده که برای از بین بردن آن به کار و تلاش مشترک همه ما نیاز است.

رئیس جمهور غنی گفت که ادارات دولتی در انحصار چند فرد نیست. وی افزود که هر افغان حق کار را دارد و باید از طریق یک روند شفاف در بخش های که تخصص دارد، استخدام شود. او افزود دشمنان افغانستان و تروریستان بین المللی میخواهند کشور مارا بی ثبات و به مرکز فعالیت های تروریستی مبدل کنند، اما ما به هیچ فردی اجازه این کار را نمی دهیم.

رئیس جمهور غنی گفت، موقعیت، آب و زمین افغانستان فرصت های اند که در صورت مدیریت درست آن ها، افغانستانمی تواند به ثبات، رفاه، خودکفایی و پیشرفت برسد. او علاوه کرد  که در دو سال گذشته افغانستان یک بار دیگر به یک بخش جدا ناپذیر آسیا مبدل شده است.

رئیس جمهور کشور بیان داشت که افغانستان در حال مبدل شدن به مرکز بزرگ همکاری های منطقه یی، انتقال انرژی و تجارت آب میباشد که این کار به پلانگذاری زیربنا ها نیازمند است. او افزود اقدامات ما به ضرر هیچ کشوری نیست و ما می خواهیم از طریق تامین منافع ملی به همه کشورها مناسبات خوب داشته باشیم وهمکاری های دوجانبه را افزایش دهیم.

رئیس جمهورغنی تصریح کرد: تا زمانی که افغانستان را با کشور های منطقه و جهان وصل نکنیم، از موقعیت و فرصت های موجود منفعت لازم برده نمیتوانیم.

به باور وی موقعیت افغانستان را باید درک کنیم و ولایات سرحدی خود را به مراکز ترانزیتی تبدیل نماییم.

رئیس جمهور کشور گفت که ما باید آرمان های ناتمام امان الله خان را تکمیل نماییم و مردم افغانستان را باید از برکت کار و خدمت شما به آسایش و رفاه برسند.

غنی گفت که با فعال نمودن سکتور های ساختمانی و زراعتی، بر علاوه پیشرفت و ثبات، فرصت های کاری بیشتر نیز فراهم می گردد.

 

افغانستان در حال تبدیل شدن به مرکز بزرگ همکاری های منطقه یی میباشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد